THE DKA LIFE


The Weeknd Live in Ft. Lauderdale

A week ago I drove up to Ft. Lauderdale from where I am right now,  Little Torch Key.

Image

Now don’t get me wrong Little Torch can party its balls off, but last Wednesday I had to leave my cabin and go see The Weeknd.  I been followin him since Bendey first introduced me about a year ago. And it just so happens he was havin’ his first South Florida performance…hell the guy has only performed a couple times in the US so far (he’s Canadian).

It was my first time at Revolution Live in Ft. Lauderdale and I gotta say the place is pretty sweet for concerts.  First come, first serve for spots, two levels, plenty of bars to access, and judging by the aroma of the venue, little to no security.

…see what I did there?

 

There weren’t any openers.  Just the Weeknd himself.  Sadly I didn’t get that close to the stage, (sorry DKAliens), but it allowed me to move around the area and get different shots.

ImageAs for the concert itself, his performance was okay, I enjoyed it.  With time I think he’ll have better stage presence, he still has a lot of time to grow.  Abel definitely has a large following and I still think its only a matter of time before he floods the radio waves, however his music is definitely darker than his buddy’s, Drake, so time will tell.  His trilogy of free mixtapes were fire.

I was happy he played my favorite song of his, Glass Table Girls (see above).  Anyways, after the concert, and probably during, I’d estimate that about 17 new babies were conceived.  The Weeknd knows how to set dat mood.

In other news, in a couple weeks I’ll get to see Frank Ocean at the same venue, pretty pumped.  Fast forward to August and I’ll be seeing both of them at Lollapalooza in the Chi #huzzah.

DKA out.

Advertisements


Megapost of Music. QuESt, Childish, Ye, Mac Miller.

First up, Miami’s own QuESt.  I had heard a track or two from him last year. “If You Wanna” that caught my ear, but his other songs at the time just didn’t really stand out to me.  Well, that’s changed now after his last mixtape ‘Fear Not Failure’.  He brings out a new vibe and I’m a fan.

Check out the trailer below.

I’ve given this mixtape a couple listens to and it gets The DKA Life seal of approval.  The production has alot of electronic influence, which is always welcome.  A lot of the album…I mean mixtape, also has a Weeknd feel/sound production wise.  However, its a bit more uplifting than the Weeknd.  Definitely one of the best, complete projects I’ve heard thus far this year.

Hopefully I’ll get to see him live before I leave the 305.  I look forward to hearing more of his work.

DOWNLOAD HERE

…I posted it first for a reason, go download it.

aaaand of course, I gotta give you the new Childish Gambino tracks that dropped (one’s a feature in his fellow producer/singer Ludovin’s new project)  Looking forward to Donald’s mixtape….errr Mixtape EP dropping later this year.

via GMAD (gracias)

Ludovin’s “Tricks” ft. Childish Gambino

Childish Gambino “Eat Your Vegetables”

Boy, this came outta no where.  Funkmaster Flex & DJ Khaled dropped this lil Kanye joint today, “Theraflu”.   So so so coooold Yeeezy.  Kanye goin off on some dudes.  Can’t wait for the new kicks to drop.  My boy Philly is gonna have to school me on how to get them exclusive kicks.

 

download here

…and stay tuned for GOOD Friday.

Yeah, I been slacking.  Mac Miller dropped this mixtape, ‘Macadelic’, off 2 weeks ago I believe.  I’ve enjoyed it.  This mixtape is a bit more mature and is a solid project that’s worth the download.

(Download Here)

Well, I think that’s all I got for now.  I need to post more often, but I was busy working the ER and partying my ass off.  I’m home now, but when I get back to Miami, expect a couple more posts.  Definitely had an insane night at Liv that I’ll be blogging about.

#DoucheOnDeck

That is all.  DKA out.



The Weeknd’s “Echoes of Silence” Mixtape + New Mike Posner (I’m late)
December 22, 2011, 12:17 AM
Filed under: Uncategorized | Tags: , , , , , ,

Yup, looks like Danner just got a new album to listen to on his plane ride back to the mitten (…along w/ Common’s The Dreamer, The Believer, however this one is free.)

Image

The Weeknd drops his 3rd mixtape of the year just in time for the holidays, ‘Echoes of Silence’.  I’ve been telling you about him since Bendey first put me on.  So catch up.  Here and Here.  The dude is gonna impregnate your radio stations before you know it.

First song is a remix of The King, Michael Jackson’s Dirty Diana.  Fire.  Go Download it now and thank me later, #NoDrake.

Image

DOWNLOAD HERE

Wow.

So much emotion and passion.  The last track on the tape, Echoes of Silence, really hits home.

Thank you Abel Tesfaye, aka, The Weeknd.

Also, on a lighter note, I should have posted this when it came out, but better late than never right?  The homie, Mike Posner released a stellar mixtape that has been on heavy rotation for me and everyone else that has it.

Image

Mike Posner – The Layover  [Click to Download]

I could name my own favorite tracks, but you’ll find your own.  My deepest apologies for being so late to a guy that let me interview him.  Smh at myself.  

Image

(a douchey opportunity for me to post this)

If you really wanna do your DKA Life research, you can read my interview and show review here.

I also still gotta post my 2nd visit to Art Basel sometime.

Alright, I need to get to bed.  Can’t wait for Friday to meet up with great people.

With love,

Daniel



Lupe Fiasco’s “F.O.T.P.” Mixtape + Weeknd’s new video

First I’ll start this post off by showing you The Weeknd’s first official video: “The Knowing” off his Thursday Mixtape.  Dark, depressing, baby making music.  Be sure to download it.   Interesting anime-style video, unlike anything I’ve seen in awhile.  With this video he upholds his mysterious, wtf persona…keeping all of us bloggers talking (and his unique dark vibe too).  Strong work.  Go ahead and see for yourself.

Next up:  Lupe Fiasco’s ‘Friend of the People’ mixtape that was released on Thanksgiving.

DOWNLOAD HERE

I gotta say I was pretty skeptical of the direction Lupe was going after Lasers.  He just didn’t have the same lyricism as his Food & Liquor and The Cool albums…there was no underlying storyline like there had been in the past (ie Michael Young History).  For those of you that aren’t Lupe fans, he wanted to release his third and final album LupE.N.D. but his record label Atlantic Records forced him to release more albums and have it sound the way they wanted.  Hence,the entire Lasers album sounds like a radio record and not a Lupe album, leaving Daniel upset and $10 shorter.  But its nice to know he still has it and discusses real issues, not just girls and money.  He also throws a few shots at the record company as well.  Read/Listen below.

Listen and follow along…..

[Verse 2]
Oh shit alert, Louis clothes
Callin women bitches, Louboutin and Gucci shows

Well, I guess there goes my Louis shows
More O shit, if your role model’s a movie role
And if you live your life like it’s a studio

Talkin’ to us like we mics, a bunch of you ain’t do befo’
Electric fences for a urinal
Also keep a toaster in my jacuzzi, yo
Shock-a-zulu, call me Wasalu II
Oh shit, man these record labels prostitute you
Strap them to sushi bars, and feed em lots of fugu
Catch a bad piece

You can stick that 360 between your asscheeks
Artists let’s mobilize and unionize like the athletes
Radio is making our craft weak
Forced to repeat the same dumb shit that work

Only as hot as your last beat
And rappers, they relating to that last piece
Album never leave they desk if you don’t got no B.D.S
Sacrifice your publishin’, they said you really need a hook
And they ain’t gon’ pay you, said that you received a look
And what’s stupid real, is what producers feel
Twenty placements or you stuck in that producer deal
And R&B chicks so get it the wildest
All they money goes to hairdressers and stylists
Gotta keep up with that image
Label lose they mind if they ever see a blemish
ProActiv and peels, airbrushers and trainers

Managers suggest you fuck a nigga to be famous, huh
But it’s all entertainment
Wonder when Cobain blew out his brains, did he blame it?
And if those snakes in the industry helped him aim it
Started pressing up records before the bullet left the chamber
I fight evil, everyday I’m livin’

-via HipHopGenius (I’m too lazy to make it look like normal text)

RECORD COMPANIES PWND.  Dude goes in.

Okay, enough with the seriousness.  I just wanted to give some respect to Lupe…cuz I was startin’ to doubt him.  I also appreciate the dubstep and techno in it….Now here’s somethin a little lighter for ya.  Wiz Khalifa goes in on Wale’s ‘Bait’.

Download HERE.

Okay.  That’s it for now.  Art Basel is coming up again.  Hopefully I’ll get the chance to check it out.

Be well.

DKA out.